پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227662
سامانه‌هاي موشکي ايران زير ذره بين وبگاه نظامي اسرائيل
تاریخ انتشار : 1395/11/13 07:47:03
نمایش : 1567
رسانه‌هاي خبري در تحليل‌هايي به استفاده از سامانه‌هاي موشکي و راداري بومي در پدافند هوايي ايران اشاره و عنوان داشتند، ايران با توسعه پدافند موشکي برد بلند و رادارهاي جديد عملکرد خود را به نسبت قبل بهبود بخشيده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وبگاه ويژه امور نظامي رژيم صهيونيستي چندي قبل به نقد آزمايش موشک دفاع هوايي بومي«صياد-3» که ويژه پدافند هوايي در ارتفاعات بالاست، پرداخت.

اين وبگاه نظامي با استناد به گزارش رسانه‌هاي داخلي نوشت: اين سامانه برد بلند در آخرين رزمايش پدافند هوايي بزرگ ايران که «مدافعان آسمان ولايت -7» نام داشت مستقر و با موفقيت شليک شد .

بر اساس اين گزارش، اين عمليات پدافندي دامنه‌اي  به وسعت نزديک به نيم ميليون کيلومتر مربع در استان‌هاي هرمزگان ، بوشهر و خوزستان را پوشش داد.

موشک رهگير صياد -3 بخشي از سامانه موشکي دفاع هوايي «تلاش» است که در کنار رهگيرهاي صياد -2  که عليه اهداف برد متوسط هستند، قرار مي‌گيرد.

صياد-2

بر اساس اين گزارش، هر گردان از سامانه دفاع موشکي تلاش از سه پرتابگر موشک بهره مي‌برد و اين پرتابگرها قادرند موشک صياد -2 را براي هدف گيري اهداف برد متوسط  و موشک صياد -3 را براي هدف گيري اهداف برد بالا استفاده نمايند.

سامانه موشکي صياد -3  اهدافي با برد 150 کيلومتر را هدف مي‌گيرد و قادر است همزمان 30 هدف را رهگيري و به سوي 12 هدف شليک نمايد.

اين سامانه مجهز به رادارهاي هشدار سريع راهبردي  و ارائه تصوير  از تمامي قلمروي هوايي منطقه تحت پوشش خود است که البته مجهز به رادار ايراني «افق» مي‌باشد.

وبگاه يادشده نوشت:  ايران همچين در حال توسعه  سامانه برد بلند «صياد-4»  براي بکارگيري  در سامانه دفاع هوايي «باور -373» است که مشابه موشک «اس-300 » عمل مي‌نمايد.

بر ساس دستور سازماني سامانه موشکي تلاش، هر يک گردان از اين سامانه بايد مجهز  به موشک‌هاي صياد_ 2 و صياد _3 باشد.

در ادامه اين مطلب با اشاره به داشته‌هاي مختلف دفاع هوايي ايران چون موشک‌هاي «سام»، چند رادار ويژه با برد بيش از 1000 کيلومتر که داراي بسامدهاي عملياتي مختلف و پوشش سامانه‌هاي دفاع هوايي چون «رعد»، «مرصاد» و «تلاش» است، آمده است: البته عملکرد اين سامانه‌ها مشخص نيست اما بسياري از آن‌ها متحرک بوده و قادرند به سرعت مستقر شوند. ايران حتي اخيرا مجهز به سامانه‌هاي روسي دفاع موشکي اس-300 شده که هرکدام مي‌توانند بيش از صد هدف را همزمان رصد کنند و به 6 هدف تا برد 200 کيلومتر موشک پرتاب نمايند. اين سامانه در حال آزمايش است و البته ايران سامانه بومي «باور- 373» با قابليت‌هاي مشابه اس-300 را نيز در اختيار دارد.

يک انديشکده آمريکايي نيز اخيرا درباره کيفيت پدافند هوايي ايران نوشته بود: رشد قابليت‌هاي دفاع هوايي اين امکان را به ايران مي‌دهد تا آزادي عمل آمريکا و عمليات هوايي متحدانش در خليج فارس، تنگه هرمز و درياي عمان را به خطر انداخته و آسيب‌پذيري پايگاه‌هاي هوايي دشمن را بيشتر کند.

رادار فتح

انديشکده واشنگتن نوشت: ايران به طور قابل توجهي دفاع هوايي خود را در چند سال گذشته با ايجاد قرارگاه‌هاي دفاع هوايي مستقل «خاتم الانبيا» «KADHQ» و استقرار سامانه‌هاي دفاع هوايي برد کوتاه تا بلند، سازماندهي مجدد و بهبود بخشيده است.

بر اين اساس، استقرار سامانه دفاع هوايي اس-300 در خليج فارس تا محل استقرار ناوگان پنجم دريايي آمريکا در «جفير» بحرين، ميدان گازي شمال قطر و کل تنگه هرمز را پوشش مي‌دهد. آتش‌بارهاي سامانه‌هاي اس-300 ايران نيز احتمالا با موشک‌هاي مختلف برد کوتاه تا متوسط «تور ام-1»، «رعد» و «مرصاد» پوشش داده شده و تقويت مي‌شوند.

انديشکده واشنگتن در خاتمه نوشت: افزايش استقرار دفاع هوايي ايران موجب کاسته شدن از آزادي عمل نيروهاي آمريکا در خليج فارس خواهد شد.

فارس
 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html